info@estepowerclinic.com +90 534 630 94 05 +90 533 596 11 23
Este Power Clinic  - Hizmet - Tüp Mide (Sleeve Gastrektomi) Mide Küçültme Operasyonu

TÜP MİDE / MİDE KÜÇÜLTME AMELİYATI

MİDE KÜÇÜLTME AMELİYATI NEDİR?

Obezite tedavisi için uygulanan bir mide küçültme ameliyatıdır. Obezite hastalığı teşhisi konmuş bir kişiye uygulanabilen cerrahi tedavi yöntemleri arasında yer alan mide küçültme ameliyatları kişiyi yavaş yavaş ideal kilosuna indirmek ve vücudu yenilemek amacıyla yapılır. Midenin %80’i laparoskopik ameliyatla geride yemek borusu genişliği kadar bir bölüm kalacak şekilde zımbalanarak çıkarılmaktadır. Geride kalan midenin şeklinden dolayı da tüp mide ameliyatı, tüp mide ameliyatı veya mide küçültme ameliyatı da denmektedir.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Mide Ameliyatı İçin Kaç Kilo Olmak Gerekir?

Mide küçültme ameliyatı için hangi kiloda olunduğu değil, boy ve kilo değerinize bağlı olarak hesaplanan BKİ değeri önemlidir.

Tüp Mide  Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Mide küçültme ameliyatı olabilmek için hastanın 18-80 yaş aralığında ve anesteziyi kaldırabilecek bir vücuda sahip olması gerekir.

Beden Kütle İndeksi (BKİ) 40'ın üzerinde,

BKİ 35-40 arasında,

Obeziteye bağlı olan ek hastalığı bulunan,

8BKİ 30-35 arasında ve diyabet ve metabolik sendrom, hipertansiyon, uyku apnesi gibi hastalıkları olan bireyler mide küçültme ameliyatı olabilirler.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatı Hangi Doktor Yapar?

Mide küçültme ameliyatı için Genel Cerrahi bölümüne başvurulur ve Mide küçültme ameliyatı Genel Cerrahi Uzmanları tarafından gerçekleştirilir.

Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Mide küçültme ameliyatları açık veya kapalı (laparoskopik) şekilde yapılabilir. Laparoskopik ameliyat açık ameliyata göre daha avantajlıdır çünkü ameliyat sonrası ufak bir iz kalır. Komplikasyon gelişme olasılığı düşüktür ve toparlanma süresi açık ameliyata göre daha hızlıdır.

Operasyon genel anestezi altında çubuk şeklindeki kamera ve küçük deliklerden karna sokulan çubuk biçimindeki aletlerle gerçekleştirilir. Otomatik zımbalama-kesme cihazları (stapler) kullanılır. Midenin bombe kısmı (yaklaşık %70-80'i) ayrılır ve çıkartılır.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatı Kaç Gün Hastanede Kalınır?

Mide küçültme operasyonu laparoskopik, yani kameralı ve küçük deliklerden yapıldığı için iyileşme süreci de bir o kadar hızlıdır. Hastanın iki gece hastanede kalması yeterlidir.

Tüp Mide Ameliyatı Kaç Gün Sonra İyileşir?

Tüp mide ameliyatı olanlar birkaç hafta içinde olağan gündelik hayatına dönebilir.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Nasıl Beslenmeli?

Ameliyat sonrası ilk gün ağızdan herhangi bir gıda alımı olmaz. Bu nedenle hastanede serum ile sıvı ve besin takviyesi verilir. Ertesi gün sabah yapılan kaçak testi sonrası su tüketimine küçük hacimler halinde almaya başlanır

Berrak sıvı diyetin sona ermesiyle 3-15. günler arasında sıvı diyeti devam eder. Bu dönemde de yine mideye herhangi bir katı yiyeceğin girmemesi gerekir.

Mide hacminin küçülmesine bağlı olarak başlanan bu geçiş beslenme döneminde tüketilen sıvıların kalorisine dikkat edilmeli, baharatlı, asitli ya da şekerli olmamasına özen gösterilmelidir. Aynı zamanda gaz yapan sıvı besinlerden de uzak durulmalıdır.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Kaç Kilo Verilir?

Mide operasyonu sonrası ortalama hasta başlangıç kilosunun üçte birini bir yılda kaybetmiş olur.

Tüp mide ameliyatı sonrası ilk ayda yaklaşık 10 – 15 kilo verilebilir.

Mide Ameliyatının Riskleri Nelerdir?

Her ameliyat gibi mide küçültme ameliyatının da bazı riskleri vardır.

Enfeksiyon, kan pıhtılaşması, emboli, tüp mideden ya da diğer anastomozlardan kaçak, kilo kaybına bağlı safra kesesi taşı oluşumu, yetersiz beslenme, kilo vermeye bağlı ciltte sarkmalar, çöküntüler, dumping sendromu (gastrik bypass cerrahisi sonrası alınan gıdalar ve sıvılar çok hızlı bir biçimde bağırsağa geçmesi durumu) ameliyatın komplikasyonlarıdır.

Bu komplikasyonlara yakalanma daha çok ileri yaştaki veya kan pıhtılaşma sorunu olan kişilerde veya aşırı obez olanlarda görülebilir.

Ancak ameliyat sonrası cerrahın ve diyetisyenin önerilerine uyulursa bu komplikasyonların ortaya çıkma ihtimali azalacaktır.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatından Sonra Nelere Dikkat Edilmeli?

Ameliyat sonrası hastalar 6-7 saat boyunca odasında dinlenmektedir. Hastadan kontrol için alınacak kan sonrasında, sonuçlar çıktıktan sonra hasta ilk yürüyüşü için hemşire tarafından kaldırılacaktır. Hastanın gaz sancısı çekmemesi için bol bol yürüyüş yapması gerekir.

Hastalar ameliyattan sonra ilk 24 saat boyunca oral olarak beslenmemektedirler. 24 Saatin sonunda ilk kaçak testini yapılmaktadır.

Hastamızın ameliyat sonrası enfeksiyon riski gelişmemesi için, hasta odasına ziyaretçi kabul edilmemelidir.

Hasta ameliyat sonrası beslenme şekli için Uzman Diyetisyeninin kurallarına uymasını gerekmektedir.

Ameliyat sonrası hastamız hastaneden taburcu olduktan sonra 1 hafta en az 10 gün alışveriş merkezlerine girmemelidir.

Ameliyat sonrası rutin kullandığı ilaçları varsa ilk 1 ay doktor kontrolünde ezerek içebilir.

Ameliyat sonrası vücut sarkmamaları olmaması için mutlaka spor yapmalıdır.

Hastamız taburcu olduktan sonra ilk kontrolüne gelmeden önce mutlaka hastaya yaptırması için verilen kan testlerini yaptırarak ilk kontrole gelmesi gerekir.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Kaçak Nasıl Anlaşılır?

Kaçak olduğunda vücutta birtakım belirtilere yol açmakta ve hastaya uyarmaktadır. En önemli ve sık görülen kaçak belirtileri ateş, karın ağrısı, karın ağrısı ve solunum sıkıntısıdır. Kaçak belirtisi olarak bunların biri veya birkaçı beraber olabilir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Kabızlık Nasıl Giderilir?

Tüp mide ameliyatı sonrası kabızlık için susama hissiniz olmasa bile yeteri kadar sıvı almalısınız. Alınan sıvının büyük bölümü sudan karşılanmalıdır. Ameliyat sonrası ilk hafta en az bir litre su içilmeli devam eden günlerde su alımı iki litreye ulaştırılmalıdır.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Kilo Alınır mı?

Ameliyat sonrası hastaların da artık yeni bir yaşama adım attıklarının bilincinde olmaları ve eski davranış kalıplarından kurtulmaları beklenmektedir. Bu anlamda, kötü beslenme alışkanlıklarına geri dönen; yüksek kalorili, yağlı, sağlıksız besin ve sıvıları tüketen, egzersiz yapmayan, hekimin önerilerini uygulamayan hastaların daha fazla kilo aldığı görülmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Kahve Ne Zaman İçilir?

Tüp mide ameliyatı sonrası kahve tüketiminiz ilk 2 ay tavsiye edilmez.

Mide Küçültme Ameliyatından Sonra Alkol Kullanımı?

Tüp mide ameliyatı sonrası ilk 6 ay alkol tüketilmemelidir.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Hangi Protein Tozu?

Obezite cerrahisi (bariatrik ameliyat) sonrası protein tozu takviyesi diyet planının vazgeçilmez bir bileşenidir. Amaç yetersiz protein alımını önlemek ve kasları korumaktır. Bununla birlikte, rafine edilmiş şeker, yağ ve kalorinin düşük olması da hedeflenir çünkü bunların tüketimi yeterli kilo vermeyi engelleyebilir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Cinsellik Ne Zaman?

İlk 3 hafta yüksek efor sarf etmenize neden olacak aktivitelerden uzak durulmalıdır.

Tüp Mide Ameliyatından Sonra Ne Zaman Spor Yapılmalı?

Ameliyat sonrasında sürecin sağlıklı gitmesi halinde hafif egzersizli spora 8 hafta, normal egzersizli bir spor programına da yaklaşık 12 hafta sonunda başlanmalıdır. Operasyon sonrası dikkatli ve özenle yapılacak bir egzersiz ve spor programı, daha kalıcı ve sağlıklı bir sonuca ulaşılmasına yardımcı olacaktır.

Tüp Mide -  Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Tüp Mide Ameliyatı Olan Hastalar Oruç Tutabilir Mi?

Hastaların ameliyattan sonra 2 yıl boyunca oruç tutmaları sağlık açısından tavsiye edilmemektedir.

Tüp Mide Ameliyatını Devlet Karşılıyor Mu?

Mide küçültme SGK yani sosyal güvenlik kurumu tarafından ödeme alabilen bir operasyondur. Fakat SGK ödemesi alabilmesi için hastaların belli şartları taşıması gerekmektedir.

Mide Küçültme Ameliyatı Fiyatları

Mide Küçültme Ameliyatı Fiyatları uygulanacak olan yönteme, operasyonu gerçekleştirecek olan hekimin ne kadar deneyimli olduğuna, hastane seçimi, kullanılacak olan malzeme ve ekip giderlerine göre değişiklik göstermektedir. Detaylı Mide Küçültme Ameliyatı ücretleri hakkında bilgi almak için iletişime geçiniz.